Saturday, January 22, 2011

[[ PRAY ]]



okay... actually i'm not a bieber's fan.. (xda kaitan dengan gambar di atas) hahaa... but, one of his song really makes touch my hearts. yang lebih tepat lagi, video clip lagu tue sangat2 menyentuh perasaan saya (ada unsur pengulangan di situ yaa..).. tajuk lagu tue 'Pray'.. hehe.. 

serius!!! video klip lagu nie berjaya membuatkan saya mengimbau kembali impian2 yang pernah ditanam dalam kebun diri saya dulu.. to involved in voluntary works.. yup!!! dats true..  ini semua gara2 pengaruh tv ke atas diri beta dahulu.. hahaa.. masa kecik2 dulu, suka tengok drama cina.. kat tv3, jam 6-7 besanya.. dan salah satu drama yang saya suka adalah mengenai segelintir doktor yang secara sukarela menawarkan khidmat mereka ke negara (entah la).. sangat2 bez tau.. kira voluntary works la kan.. kalau boleh, saya nak terlibat dengan voluntary works macam nie, tapi semakin saya menjejak dewasa, semakin saya rasa saya tak pandai bersosial dengan masyarakat pulak.. haishhh~~ 

so, bila dah tengok video si bibir tebal bieber nie, saya rasa insaf untuk seketika juga lah.. yalah.. di luar sana, ada lagi insan yang lebih menderita & lebih susah kehidupan mereka jika dibandingkan dengan kita. ada yang tidak ada rumah, tidak sempurna tubuh badan, hidup merempat dan lain-lain. huhu... video ini membuatkan saya untuk sentiasa berasa syukur dengan apa yang ada. bagi yang kaya, janganlah selalu bermegah dengan apa yang ada, dan bagi yang sederhana & miskin, jadikan lah kesusahan hidup sebagai pendorong untuk lebih berjaya, malah mengubah kehidupan ke peringkat yang lebih baik.. semua orang boleh mengubah nasib masing-masing. tapi jangan pula lupakan keluarga bila dah senang nanti ok.. huhu..



-sebak- 
[can't imagine if i see this by myself]


let's pray for the unfortunate peoples 
around the world
and
-also to those who involved in the voluntary work-



♡ may God always be with you 



0 comments: